Muziek
BPM & Sport
CODE: FOCUS38M
Schooltype:
Basisschool
Lesvorm:
Losse les
Groep:
Groep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
Muziek
Een speciale muziek en gymles ondersteunend aan de SOCIAAL EMOTIONELE ONTWIKKELING, weerbaarheid en welbevinden in je klas
BPM & Sport
Be Part of Music & Sport!
Zweten geblazen tijdens deze super muzikale en sportieve
workshopochtend. In dit focusprogramma werken jullie
vanuit de vier bouwstenen timing, coördinatie, adaptatie
en lichaamsbewustzijn. Jullie gaan samen aan de slag met
stokken, vaten, muziekestafette, springen, sprinten,
sportpercussie en meer. Actie(f) van top tot teen. Het
enige wat je nodig hebt is een genoeg ruimte en lekker
veel energie!

Praktische info
-
CodeFOCUS38M
-
VakgebiedMuziek
-
SchooltypeBasisschool
-
VoorGroep 3, Groep 4, Groep 5, Groep 6, Groep 7, Groep 8
-
LesvormLosse les
-
Aantal lessen1
-
LestypeVakdocent
-
LocatieSpeellokaal of gymzaal
Prijs
-
Losse les per groep€ 132
-
Subsidiemogelijkheden voor dit lesprogramma:
Vakdocenten

Romeo Cimarosti
Work to make it happen!
Avantgardistisch, zo noemt muziekdocent Romeo Cimarosti het Beverwijkse ABC Cultuurprogramma. Zo’n educatietraject is in zijn vaderland Italië in de verste verte niet te bekennen. Zonde, zegt hij, want ABC is een prachtige manier om kinderen te laten groeien! Romeo spreekt uit ervaring. Als beginnend drummer in Italië kwam hij op een gegeven moment niet verder. Een uitwisselingsprogramma met Nederland bracht soelaas. Door zijn kennismaking met het muziekonderwijs in Rotterdam werden hem de ogen geopend. ‘Wat een kwaliteit in het Nederlandse muziekonderwijs!’ Hij trok de stoute schoenen aan en bleef in Nederland om het conservatorium te volgen.
Lees meer
Daar leerde Romeo ook waarin een goede docent zich onderscheidt: een smak ervaring, de souplesse om studenten van alles uit te laten proberen én oog hebben voor wat een leerling of klas nodig heeft om in de juiste groove te komen. Aan ervaring inmiddels geen gebrek en ook de andere twee capaciteiten komen iedere dag weer uit de verf. ‘Ik kan tijdens de lesvoorbereiding van alles bedenken om met de leerlingen te gaan doen, maar op het moment suprême kan de energie om totaal iets anders vragen.’ Juist deze flexibiliteit maakt Romeo tot zo’n toegewijde docent waar de leerlingen mee weglopen. Maar hij is ook streng. Tussen alle speelse bedrijven door zorgt Romeo dat iedere leerling wel degelijk doordrongen raakt van de noodzaak tot oefenen. ‘ Want: ‘Everybody has to work to make it happen.’